Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Η άποψη του εκπαιδευτικού για τον οποίο η Χρυσή Αυγή έκανε επερώτηση στη Βουλή

Πρότεινα ένα εικαστικό – πολιτιστικό πρόγραμμα για τις τάξεις Ε` & ΣΤ` του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Φιλαδέλφειας «Σπαθάρη»…
Έκανα μια απλή λειτουργική αναγωγή, ονόμασα το πρόγραμμα: « Ως Πρόσφυγες μπροστά στην μετανάστευση και το ρατσισμό», για να συνδέσω την Βιωμένη απ` τα παιδιά και τους γονείς τους, πενταετή αθέλητη μεταστέγαση του «ιστορικού» 1ου σχολείου της Νέας Φιλαδέλφειας, με τον όρο «προσφυγιά». Η σύνδεση αυτή προοριζόταν να ενταχθεί στην φύση ενός καθαρά εικαστικού προγράμματος προφανώς και με το πολιτιστικό σκέλος του. Η απουσία (ελάχιστα χρόνια υφίσταται η «ειδικότητα» των Εικαστικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) και υποτίμηση της συστηματικής Εικαστικής Παιδείας σ` ένα τόπο που «γέννησε» σπουδαίους Εικαστικούς δημιουργούς και ανυπέρβλητα έργα, οδηγεί σε τραγικές παρανοήσεις…
Ο όρος «πρόσφυγας» στο πλαίσιο του προγράμματος, εξετάζεται (προσαρμοζόμενος στην ηλικιακή ομάδα που απευθύνεται και το συνολικό επίπεδο), ως η διαδικασία πραγμάτωσης της «ιδέας» σε έργο. Μεταφέροντας τον πολιτισμό της σκέψης μας σε απτό εικαστικό δημιούργημα μετέχουμε μιας διαδικασίας που μας μαθαίνει να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε κριτικά, να εξετάζουμε παραμέτρους να εμβαθύνουμε φυσιολογικά.
Όπως στις «Τραγωδίες» επιζητούμε την «λύση», την αποκλιμάκωση, έτσι και στο εν λόγω πρόγραμμα επιδιώκουμε την αποφόρτιση του στυλιζαρίσματος, που εγκλωβίζει την σκέψη. 

[η συνέχεια εδώ]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ