το αιώνιο δίλημμα...
η δουλειά στο σπίτι... (το κλασικό homework)
να δίνουμε ή να μην δίνουμε ως Δάσκαλοι;
και αν δίνουμε, πόση να δίνουμε;
ή μάλλον, να δίνουμε ποσοτική ή ποιοτική δουλειά;
όλα αυτά τα (αιώνια) ερωτήματα απαντώνται (μερικώς) εδώ.
Λύση, απλή κι εύκολη, απλά δεν υπάρχει.
Αλλά όπως αναφέρεται και στο λινκ
"We need quality rather than quantity, time to do work well, and connection and relevance to the work in class. These seem to be the main issues. Differentiation and access also emerged as key themes"
και
"One dilemma we will always have is what homework is for. Is it to help us to deliver the syllabus or to teach young people about independent learning? We need to think about homework being interesting and useful, and to wean young people off being spoon-fed and encourage independent learning ready for the next stage in their lives"
----------------
Y.Γ. οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο είναι εξαιρετικοί στο ...spoon feeding :-(
Γιατί άραγε ;
η δουλειά στο σπίτι... (το κλασικό homework)
να δίνουμε ή να μην δίνουμε ως Δάσκαλοι;
και αν δίνουμε, πόση να δίνουμε;
ή μάλλον, να δίνουμε ποσοτική ή ποιοτική δουλειά;
όλα αυτά τα (αιώνια) ερωτήματα απαντώνται (μερικώς) εδώ.
Λύση, απλή κι εύκολη, απλά δεν υπάρχει.
Αλλά όπως αναφέρεται και στο λινκ
"We need quality rather than quantity, time to do work well, and connection and relevance to the work in class. These seem to be the main issues. Differentiation and access also emerged as key themes"
και
"One dilemma we will always have is what homework is for. Is it to help us to deliver the syllabus or to teach young people about independent learning? We need to think about homework being interesting and useful, and to wean young people off being spoon-fed and encourage independent learning ready for the next stage in their lives"
----------------
Y.Γ. οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο είναι εξαιρετικοί στο ...spoon feeding :-(
Γιατί άραγε ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου